Anonim
taoismul e crestinism?
25 ianuarie, 2012 04:25
M-am obisnuit sa citesc aiurea pe internet parerile unora despre taoism si sa gasesc mereu impresii bizare, straine taoismului. Nu se intimpla doar pe internet ci si in publicatii ca cele care apar, rar, la noi. Toti vor ca taoismul sa aiba parti de crestinism sau sa "faca" intr-un fel ca si crestinismul, adica, vezi bine, iubirea de aproape trebuie sa fie daca nu centrul doctrinei macar o margine. Am citit chiar azi despre un "maestru" venit la noi cu un seminar si care ne sfatuieste printre altele sa facem zilnic ceva bun pentru altul, si fara interes!!! Stiu ca vei spune: Pai, nu-i normal? crezind si tu ca taoismul este o anexa a crestinismului sau ca pur si simplu toate disciplinele trebuie sa gindeasca la fel: sa fie cu dragoste, cu iubire de aproape, intr-un cuvint cu altruism! Nicidecum!
1. Taoismul nu are nimic de-a face cu crestinismul;
2. Taoismul nu "gindeste" uniform ca si crestinismul.
Ne-am dat peste cap sa dovedim ca taoismul este... taoism prin cursurile noastre si prin articolele gratuite. Sper sa existe urechi care sa auda!
Re: taoismul e crestinism?
08 ianuarie, 2016 12:13
Am citit pe site si am vazut ca exista mai multe scoli de taoism. Influentate de mai multe traditii si din cultura chineza. Exista si o scoala cu influente de misticism. Dar si cultura occidentala isi aduce influenta in perceptia si practica taoismului. Mi se pare utila abordarea de pe site. Pentru viata de zi cu zi.
Re: taoismul e crestinism?
08 ianuarie, 2016 01:26
anna_irina a scris:
-------------------------------------------------------
> Am citit pe site si am vazut ca exista mai multe
> scoli de taoism. Influentate de mai multe traditii
> si din cultura chineza. Exista si o scoala cu
> influente de misticism. Dar si cultura occidentala
> isi aduce influenta in perceptia si practica
> taoismului. Mi se pare utila abordarea de pe site.
> Pentru viata de zi cu zi.

E o abordare noua, absolut unica pe Net
Re: taoismul e crestinism?
09 ianuarie, 2016 03:15
Multumim pentru informatiile oferite. Asa chiar invatam ceva despre taoism si oracol. Altfel, gasim pe siteuri informatii ce nu deosebesc taoismul de alte practici orientale care promit viata lunga etc.
Re: o abordare speciala a taoismului
09 ianuarie, 2016 04:08
anna_irina a scris:
-------------------------------------------------------
> Multumim pentru informatiile oferite. Asa chiar
> invatam ceva despre taoism si oracol. Altfel,
> gasim pe siteuri informatii ce nu deosebesc
> taoismul de alte practici orientale care promit
> viata lunga etc.

Site-ul nostru nu este o simpla informare - el este axat de fapt pe o metoda de abordare a taoismului ca practica zilnica. De aceea cursul de initiere este format din 3 sectiuni: prima, pur teoretica, explica termenii de baza, a doua te introduce in practica oracolului schimbarilor care era in activitate pe vremea lui Lao tzu si, in fine, a treia care se ocupa de ideile si practicile de meditatie. Mai este un curs de aplicare practica, deocamdata numai in engleza.
Nicaieri nu gasesti o asmenea sistematizare, nici in China, nici aiurea. Avem aceasta comoare pretioasa, chiar la noi, si nu realizam ce ofera ea.

Am publicat pe versiunea engleza un comentariu la Chuang-tzu despre visare si iluzie. Raportul dintre ele si mai ales daca taoistii credeau in conceptul hindus ca lumea e iluzie. Multi, amesteca taoismul si yoga, de exemplu, si nu fac nicio diferenta desi sint diferite. Asta explica partial de ce nu se observa abordarea noastra si mai ales fructul ei, practica zilnica.
Re: o abordare speciala a taoismului
13 ianuarie, 2016 06:57
admin a scris:
-------------------------------------------------------
>
> Am publicat pe versiunea engleza un comentariu la
> Chuang-tzu despre visare si iluzie. Raportul
> dintre ele si mai ales daca taoistii credeau in
> conceptul hindus ca lumea e iluzie. Multi,
> amesteca taoismul si yoga, de exemplu, si nu fac
> nicio diferenta desi sint diferite. Asta explica
> partial de ce nu se observa abordarea noastra si
> mai ales fructul ei, practica zilnica.

Interesanta interpretarea; pe alte site-uri era interpretarea ca viata e vis, aratand influenta culturii noastre asupra perceptiei.
E nevoie de o mai buna cunoastere a taoismului si culturii pentru interpretare.
Re: o abordare speciala a taoismului
13 ianuarie, 2016 08:19
anna_irina a scris:
-------------------------------------------------------
> admin a scris:
> --------------------------------------------------
> -----
> >
> > Am publicat pe versiunea engleza un comentariu
> la
> > Chuang-tzu despre visare si iluzie. Raportul
> > dintre ele si mai ales daca taoistii credeau in
> > conceptul hindus ca lumea e iluzie. Multi,
> > amesteca taoismul si yoga, de exemplu, si nu
> fac
> > nicio diferenta desi sint diferite. Asta
> explica
> > partial de ce nu se observa abordarea noastra
> si
> > mai ales fructul ei, practica zilnica.
>
> Interesanta interpretarea; pe alte site-uri era
> interpretarea ca viata e vis, aratand influenta
> culturii noastre asupra perceptiei.
> E nevoie de o mai buna cunoastere a taoismului si
> culturii pentru interpretare.

E usor pentru unii sa repete ceea ce este cunoscut de toti iar acestia sa zica, eh, da, aschia nu sare departe. Tot timpul nu citim decit locuri comune, perceptii de zi cu zi si prezentari fumate. Culmea e ca desi toate astea nu ne aduc niciun folos, nioi credem ca stim, ca ne-am "imbogatit", de fapt nu am facut altceva decit sa recunoastem ceea ce stiam deja.



Editat de 1 ori. Ultima editare la 13/01/2016 08:20 by admin.
Re: taoism si crestinism - asemanari si diferente
09 ianuarie, 2016 04:17
Am revazut acum postarea despre taoism si crestinism. O mentinem cind e vorba de ideile de dragoste, iubire de semeni si altele de acelasi soi. Adica un umanism neo-protestant care exclude elementul mistic, esential al unei religii. Dar am descoperit idei si conceptii, ba si practici la parintii ortodocsi (crestini) din minastirile atosului sau din Rusia care au multe in comun cu taoismul. Sint si diferente, evident, dar si apropieri socante. Asa ca putem sa precizam ca pe planul practicii contemplatiei sint asemanari tocmai pentru ca in aceasta zona exista experiente comune.

Este un loc in Noul Testament in care Isus vorbeste de exigenta de a redeveni copil - or, simbolismul copilului este folosit la mximum as zice in taoism, in Tao-te ching. Explicatiile taoiste ne ajuta sa intelegem ce vrea sa zica Isus despre aceasta practica. Crestinii i-au pierdut sensul si se raporteaza numai la morala. Asta ca sa dau numai un exemplu de similitudini.



Editat de 1 ori. Ultima editare la 13/01/2016 08:17 by admin.
Regretam dar numai utilizatorii inregistrati pot posta in acest forum.

Click aici ca sa intri