Suntem o societate de consum si acest tao (desi tao este unul singur- dar abordarile pot fi diferite) poate fi privit ca un produs comercial...Putem face acest exercitiu de gandire, mai ales ca s-a vorbit la inceputul postului anterior de nr. de carti vandute.Departe de mine gandul ca acea referire ar fi fost un act ratat freudian, este clar ca era o simpla statistica, dealtfel, foarte relevanta!
Deci, sa ne imaginam, avem un tao practic, care se vinde la un anumit pret. Lumea vine si vede doar amabalajul (forumul, ici-colo, diferite referiri..), fara sa poata gusta partea practica si se gandeste , sa cumpar sau sa nu cumpar ?... Si in final ce-si zice omul, "mai bine cumpar o bere, macar stiu ca din asta am mai gustat si stiu ce se afla in spatele ambalajului"
).
Suntem o societate de consum si stim deja ca ambalajul(stralucitor) nu reflecta ceea ce se afla inauntru.Si apoi stim ca dupa ce ai dat banii, este prea tarziu...
. Si daca observati, deja interesul spre intelect(teoretic) nu mai este ca in vremurile mentionate de dv. acum oamenii vor lucruri practice.
In concluzie, DARUITI oamenilor o bucatica de tao PRACTIC...sa guste sa vada cum este si daca mai vor, o sa ceara ei mai mult...un fel de promo.Daca ai gustat din tao practic, alt farmec il au: tao te king, tao in aforisme, povestile taoiste,etc; abia atunci au sens ... asta o stiti deja!
Si apoi, daca dv. considerati ca detineti o comoara care poate ajuta umanitatea ... Stiu ca ideea de compasiune in tao este nuantata si nu trebuie confundata cu bunatatea molateca a omului obisnuit... Ma gandesc insa la Lao tzu. A fost rugat sa sa scrie o carte(Tao te king) sa nu se piarda comoara intelepciunii pe care o detinea... La final, cand a dat cartea cel care a primit-o banuiesc ca nu a zis... aaa, pai nu ma mai joc, dincolo era mai ieftin - pt ca nu a existat nici un dincolo si nici un pret...
Nu este vorba de a face exact precum Lao-tzu, calea de mijloc este cea mai buna .
Imi cer scuze daca am suparat prin postul meu.